مراکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی (EDC)بعنوان مغز متفکر دانشگاه، مسئولیت ارتقای کیفی آموزش را در دانشگاههای علوم پزشکی و خدمات بهداشتی کشور بعهده دارند. ایفای این نقش حساس مستلزم وجود سازوکار دائمی در کلیه دانشکده ها است تا فعالیت های توسعه آموزش در تمامی ارکان آموزش دانشگاه تسری یابد. بمنظور فراهم کردن این بستر اجرایی ایجاد دفاتر توسعه آموزش (EDO) در دانشکده ها و مراکز آموزشی درمانی ایجاد گردیده است و طی یک آئین نامه شرح وظایف مراکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی (EDC) و دفاتر توسعه آموزش نحوه تعامل آنها تعیین شده است.
شرح وظایف
- همکاری با مرکز مطالعات جهت توانمند سازی اعضای هیات علمی دانشگاه در حیطه های آموزشی (بدو خدمت و ضمن خدمت)
- ارائه مشاوره در زمینه ارزشیابی اعضای هیات علمی و فرایندهای آموزشی و سایر حیطه های آموزشی در دانشکده یا مرکز آموزشی درمانی
- کمک به اعضای هیئت علمی جهت ارتقاء فرایند ارزشیابی فراگیران و ارتقاء کیفی آزمون ها در دانشکده
- ترغیب اعضای هیات علمی به افزایش تدوین و اطلاع رسانی طرح درس و جدول دوره دروس دانشگاهی و بررسی کیفیت و کمیت طرح درس های نوشته شده
- نظارت بر اجرای کارنامه ی عملکرد بالینی (Log book)
- همکاری در اجرای ارزیابی درونی گروه های آموزشی در دانشکده ها
- همکاری در دیده بانی کیفیت آموزش پزشکی از طریق خود ارزیابی بیرونی دانشگاه از گروه های آموزشی
- پایش عملکرد دفتر توسعه آموزش و ارائه گزارش به مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه توانمند سازی اعضای هیات علمی در زمینه پژوهش در آموزش در دانشکده یا مرکز آموزشی درمانی
- شرکت فعال در جلسات شورای آموزشی دانشکده و ارائه گزارش به مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی
- فعال سازی کمیته های دانشجویی در دانشکده ها و مراکز آموزشی درمانی و فعالیت بر اساس آئین نامه مربوطه و ارائه گزارش به مرکز مطالعات و توسعه ی آموزش علوم پزشکی (بر اساس آیین نامه کمیته دانشجویی مصوب دانشگاه )
- تلاش در جهت توانمند سازی اساتید در اجرا و ارائه فرآیندهای آموزشی در جشنواره کشوری شهید مطهری
- همکاری جهت بهبود استانداردهای اعتبار بخشی در EDO دانشکده یا مرکز آموزشی درمانی
- شرکت مسئول دفتر توسعه در جلسات مرتبط با آموزش از جمله شورای آموزشی دانشکده یا مرکز آموزشی درمانی
شرح وظایف مسئول
- برنامه ریزی و ارایه مشاوره به مسئولین دفاتر توسعه دانشکده و بیمارستان ها برای ارتقای کیفیت آموزش پزشکی در چارچوب سیاست ها و برنامه های دانشکده علوم پزشکی و بیمارستان.
- ارتقای توانمندی های اعضای هیأت علمی در زمینه برنامه ریزی آموزشی، ارزشیابی (اعم از فراگیران، برنامه و اعضای هیأت علمی)، روش های تدریس و یادگیری، پژوهش در آموزش و مدیریت تغییر در حیطه آموزش بالینی.
- ارایه مشاوره به کمیته های آموزشی، بخش ها و گروه های بیمارستانی در زمینه بازنگری برنامه های آموزشی، اصلاح روند ارزشیابی آموزشی، به کارگیری روش های جدید آموزشی و یادگیری و هدایت طرح های پژوهش در آموزش در حیطه آموزش بالینی.
- نظارت و ارزشیابی عوامل مؤثر در ارتقاء آموزشی و ارائه بازخورد لازم به مسئولین دفاتر توسعه دانشکده و بیمارستان ها
شرح وظایف کارشناس
- هماهنگی نشست های مربوطه
- تهیه گزارش نشست ها و ارجاع به مدعوین
- تهیه پیشنویس کلیه مکاتبات و.........
- پیگیری وضعیت تقویم اجرائی
- ارسال گزارش به مسئول مربوطه
- انجام کلیه امور محوله از سوی مسئول مربوطه
معرفی و شرح وظایف
انتخاب حالت کور رنگی
سرخ کوری سبز کوری آبی کوری سرخ دشوار بینی سبز دشوار بینی آبی دشوار بینی تک رنگ بینی تک رنگ بینی مخروطیتغییر اندازه فونت:
تغییر فاصله بین کلمات:
تغییر فاصله بین خطوط:
تغییر نوع موس:
تغییر نوع موس:
تغییر رنگ ها:
رنگ اصلی:
رنگ دوم:
رنگ سوم: