کمیته دانشجویی دانشگاه، موتور محرک ارتقای آموزش

جلسه کمیته دانشجویى با حضور دکتر ملکیان و دکتر شهریارى در ساعت ١٢:٠٠ مورخ ٢٠ مهر در کارگاه شماره یک پرستارى برگزار شد.
در جلسه اخیر کمیته دانشجویی دانشگاه، دکتر ملکیان، معاون آموزشی، با تأکید بر نقش کلیدی این کمیته بهعنوان موتور محرک معاونت آموزشی، خواستار گسترش فعالیتها و افزایش تأثیرگذاری آن در بهبود سیستم آموزشی شدند. ایشان با اشاره به اهمیت جذب دانشجویان بیشتر به کمیته، اظهار داشتند که افزایش تعداد اعضای همفکر، دامنه اثرگذاری کمیته را تقویت میکند. دکتر ملکیان پیشنهاد کردند که با همکاری دکتر شهریاری و سایر همکاران، اهدافی نظیر بهبود محتوای آموزشی، برگزاری دورههای موفقیت در آزمونهای علوم پایه، پیشکارورزی و دکتری، و همچنین توسعه آموزش هوش مصنوعی که مورد علاقه دانشجویان است، تدوین شود. دکتر ملکیان با بیان اینکه خود را در جایگاه یک دانشجو میبینند، بر ضرورت اعتقاد اساتید به پتانسیل دانشجویان و تقویت انگیزه و امید در آنها تأکید کردند. ایشان انتظارات خود را شامل گسترش شبکه ارتباطی کمیته، هدفگذاری دقیق برای بهبود مسائل آموزشی، و تقویت فرهنگ کار تیمی عنوان کردند و خواستار جذب حداقل 10 درصد از دانشجویان دانشگاه به فعالیتهای کمیته شدند. در بخش گزارش فعالیتها، آقای منتظری از برگزاری کارگاههای موفقیت در آزمونهای علوم پایه و ارشد، برنامه همخوانی مطالعاتی، و کارگاههای آموزش مبتنی بر مورد (CBL) با همکاری دانشگاههای شیراز و یزد خبر دادند. آقای بیات، دبیر کمیته پیراپزشکی، نیز گزارش داد که این کمیته با انتخاب 20 عضو فعال بر اساس رزومه، اقداماتی نظیر برگزاری کارگاههای پروپوزالنویسی، ژورنال کلاب، ارزشیابی اساتید، و کارگاههای تخصصی مانند هوش مصنوعی و مدیریت راه هوایی انجام داده است. کمیته توانبخشی نیز از برگزاری سمینارهای بالینی، وبینارهای تخصصی، المپیاد بالینی، و تولید بروشورها و پادکستهای آموزشی در حوزه شنواییشناسی گزارش داد. دکتر شهریاری با تمایز بین کمیته دانشجویی و انجمنهای علمی، بر نقش این کمیته در طراحی و بهبود فرآیندهای آموزشی و آموزش تفکر نقاد به دانشجویان تأکید کردند. ایشان شناسایی شکافهای آموزشی و بهبود فرآیندهای آزمونسازی را از وظایف اصلی کمیته دانستند.
نظر دهید